طراحی نمای کامپوزیت

ایران آلوتک به عنوان بهترین تولید کننده و طراحی نمای کامپوزیت می باشد. این مجموعه علاوه بر طراحی نمای کامپوزیت در زمینه تولید ورق کامپوزیت آینه ای طلایی نیز فعالیت دارد.

پانل های کامپوزیت، که به آن ساندویچ پانل نیز گفته می شود، یک ماده ساختمانی محبوب برای طراحی نمای کامپوزیت ساختمان است که متشکل از یک هسته عایق قرار گرفته بین دو روکش فلزی یا پلاستیکی است.

اکنون استفاده از پانل های کامپوزیت آلومینیوم یا ACP به عنوان ماده روکش در ساختمان ها تبدیل به یک حکم شده است. ACP Cladding ساختاری مدرن و ایمن تر را ارائه می دهد. به همین دلیل این روزها به طور گسترده ای برای ساخت و ساز و نمای ساختمان استفاده می شود. ثابت شده است که همه مورد علاقه معماران است زیرا در یک قیمت مناسب بودجه با زیبایی زیبا و طیف گسترده ای از مزایا ارائه می شود.

طراحی نمای کامپوزیت

مزیت های طراحی نمای کامپوزیت

روکش ACP به ساندویچ پانل نیز معروف است زیرا دو ورق آلومینیوم برای دوام بیشتر به یک هسته غیر آلومینیومی چسبیده اند. بیایید نگاهی به برخی از مزایای آن بیندازیم تا به سازندگان کمک کند تا در هنگام تصمیم گیری برای پروژه بعدی خود تصمیمات عاقلانه ای بگیرند.

کارکرد راحت

انعطاف پذیری و وزن کم ACP خم شدن، جمع شدن یا چرخاندن آن را در هر جهت به راحتی و بدون احتمال ترک خوردگی یا فشار ساختاری اضافی آسان می کند. این کار هنگام کار روی یک روکش داخلی و خارجی مختلف و ارتفاع نما به شما کمک می کند.

به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از معماری مدرن، روکش ACP در نتیجه ایجاد سطوح خطی بیشتر با پوشش صیقلی را ارائه می دهد.

طراحی نمای کامپوزیت برای زیبایی بیشتر

با سایه ها، تن رنگ ها، بافت ها و الگوها بازی کنید زیرا مواد روکش ACP در مجموعه ای از زیبایی های زیبایی موجود است. طراحی بر اساس انتخاب شما از رنگهای جامد، رنگ های مات براق یا الگوهای چوبی، سنگی و انتزاعی قابل تنظیم است. انواع طراحی ها پروژه رویایی شما را به واقعیت تبدیل می کند.

ایمنی ساختمان

یکی از مهمترین دلایل انتخاب روکش ACP تامین ایمنی در برابر حوادث آتش سوزی است. خاصیت بازدارنده آتش از هسته معدنی موجود در بین دو صفحه ACP حاصل می شود. به جز جلوگیری از گسترش آتش، همچنین باعث جلوگیری از انتشار دود مضر از انتشار و قطرات شعله ور در طی چنین بلایایی می شود.

تمیز کردن آسان

پانل های کامپوزیت آلومینیوم دارای پوشش رزین PVDF یا پلی وینیلیدن فلوراید نه تنها برای درخشش به سطح بلکه برای مقاوم سازی در برابر اشعه ماورا UV بنفش هستند. این پنل ها در شرایط سخت آب و هوایی نیز بهترین عملکرد را دارند. این ورق ها از باکتری و میکروب استقبال نمی کنند و در عوض احتمال آلودگی متقاطع را کاهش می دهند. به دلیل سطح صاف و براق آن، تمیز کردن آلودگی و بقایای آن آسان است.

فقط مقداری آب، شوینده ملایم و یک تکه پارچه نرم می تواند روکش ACP شما را به همان اندازه جدید تبدیل کند.

قابل بازیافت

استفاده از روکش ACP باعث پایداری می شود زیرا این مواد قابل بازیافت هستند. هسته معدنی و ورق های آلومینیوم را می توان از بین برد و نیاز به تولید چیز جدید با همان را از بین برد.

همانطور که می دانید ایران آلوتک برترین و با کیفییت ترین انواع ورق کامپوزیت را تولید و ارائه می دهد.

اجرای نمای کامپوزیت

همانطور که می دانید ایران آلوتک در زمینه اجرای نمای کامپوزیت بسیار حرفه ای و با تجربه می باشد.

جهت اجرای نمای کامپوزیت می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

مزایای نمای آلومینیومی کامپوزیت

  • سبک وزن
  • ایمنی بالا و جدا نشدن از نما در طولانی مدت
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • مصالح مصوب برای نمای ساختمان های بلند مرتبه مانند برج خلیفه، بلندترین برج جهان
  • مقاوم در برابر آتش
  • ایمنی بالا در برابر زلزله، باد و باران و سایر عوامل جوی
  • مقاومت در برابر خوردگی بالا
  • عمر طولانی و عدم تغییر شکل و سایش در طول زمان
  • امکان استفاده از ورق های فناوری نانو با قابلیت خود تمیزکاری با آب باران و از بین بردن هزینه های شستشو در ساختمان های بلند مرتبه
  • اجرای سریع
  • سطح صاف و رنگ یکنواخت
  • تنوع رنگ و امکان طرح های مختلف روی ورق ها
  • تنوع بسیار بالا در طراحی و امکان اجرا با خلاقیت در طراحی نما و شکل پذیری ورق با توجه به طرح های پیشنهادی
  • اجرای طاق های کامل و زیبا در ساختمان به گونه ای که هیچ مصالح دیگری نمی تواند قوس های صاف و کاملی مانند آن ایجاد کند.
  • قابلیت حکاکی طرح یا آرم و همچنین برش و حکاکی طرح روی ورق با دستگاه حکاکی لیزر و CNC 16.
  • خاصیت عایق حرارتی مناسب
  • خاصیت عایق صدا (حدود ۲۵ دسی بل)
  • کارایی بالا به دلیل انعطاف پذیری بالا و سبک بودن در پروژه های بازسازی

همچنین در هنگام اجرای این محصول هیچگونه گرد و غبار و آلودگی صوتی وجود ندارد. بر خلاف مواد دیگر مانند سنگ.

قابلیت اجرا در هر مرحله از ساخت و ساز پس از اجرای اسکلت و از مرحله دیوار تا اتمام پروژه.

امکان نصب سیستم تهویه مطبوع، لوله کشی و برق و حتی نور پنهان شده در زیر صفحات نمای کامپوزیت

یکی از نماهای مدرن که از چندین سال پیش بسیار محبوب شده است، نمای کامپوزیت است. طراحی و اجرای نمای کامپوزیت ساختمانهای مسکونی، تجاری، مغازه ای و … دارای مزایای بسیاری از جمله قیمت مناسب، نصب آسان و موارد زیر است که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

قیمت نمای کامپوزیت

قیمت نمای کامپوزیت چقدر است؟ چه فاکتور هایی بر قیمت نما موثر است؟ با این حال، پاسخ به این سوال بسیار ساده ای نیست و مشابه پرسش “قیمت یک ماشین چقدر است؟” اگر بخواهیم آن سوال را از شما بپرسیم، بلافاصله پرسش هایی را از ما می پرسید مانند “چه نوع اتومبیلی؟”، “چه مدل؟”، “چه مشخصاتی؟” و غیره.

بنابراین در این اینجا، ما امیدواریم که اصول چگونگی ساخت قیمت های ما را با شما در میان بگذاریم، و در پایان نشانه ای از محدوده قیمت متر مربع را به اشتراک می گذاریم.

عناصر اصلی که باعث افزایش قیمت پانل های صفحه آلومینیومی می شوند، موارد زیر هستند:

  • هزینه مواد اولیه
  • تعداد چین خورده مورد نیاز است
  • اندازه صفحه
  • اتلاف
  • تکرار
  • هندسه

بگذارید هر یک از اینها را با جزئیات بیشتری توضیح دهیم.

هزینه مواد اولیه

درجه آلومینیوم مورد استفاده تا حد زیادی توسط پایان کار هدایت می شود. به زبان ساده، اگر شما دارای پوشش آنودایز هستید، به درجه آلومینیوم بهتری نیاز دارید تا اگر از پوشش پلی استر با پوشش پودر (PPC) استفاده کنید.

هنگام کار بر روی صفحه باران آلومینیومی که با پودر پوشانده شده باشد، ما به طور کلی از آلومینیوم ۱۰۵۰ درجه استفاده می کنیم، در حالی که اگر آنودایز شود، از درجه J57 UP یا ۵۵HX استفاده خواهیم کرد که کاملاً گران تر است.

هزینه مواد اولیه خود به طور روزانه نوسان خواهد داشت، که عمدتاً ناشی از تقاضای بازار و قیمت معاملات بورس فلزات لندن است. تعرفه های تجاری و عوارض واردات / صادرات نیز بر قیمت آلومینیوم تأثیر خواهد داشت.

تعداد چین مورد نیاز

به زبان ساده، هرچه چین خوردگی بیشتری لازم باشد، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. هزینه یک برابر نسبتاً جزئی است، اما بدیهی است که یک صفحه پروفیل پیچیده بیش از یک ورق مسطح از سطح آلومینیوم که بر روی ساختمان ثابت شده است هزینه بیشتری خواهد داشت زیرا در کارخانه زمان پردازش بسیار کمی خواهد بود.

اندازه پانل

مناطق بزرگ پانل های با اندازه بزرگ ارزان تر از مناطق بزرگ پانل های با فرمت کوچک خواهند بود.

اگر به آن فکر کنید، در هر متر مربع در یک صفحه بزرگ زمان پردازش کمتری وجود دارد. یک پانل می تواند ۴ متر مربع را پوشش دهد در حالی که اگر پانل های کوچکی دارید، باید ۵ مورد از آنها را برای پوشش همان منطقه تولید کنید.

ضایعات

ورق های آلومینیومی خام در اندازه های استاندارد به راحتی در دسترس هستند. برخی از این عرض ها ۶۲۵، ۷۵۰، ۱۰۰۰، ۱۲۵۰ و ۱۵۰۰ میلی متر هستند. اگر ورق کامپوزیت داشته باشید که طول کلی آن ۷۶۰ میلی متر باشد، مجبور خواهید شد از یک ورق ۱۰۰۰ میلی متری استفاده کنید، در نتیجه ۲۶٪ هدر می رود که هزینه آن را پرداخت خواهید کرد. اگر می توانید پانل را ۱۰ میلیمتر اصلاح کنید، بنابراین دقیقاً ۷۵۰ میلی متر است، یا آنرا بزرگتر کنید تا نزدیک ۱۰۰۰ میلی متر باشد، بلافاصله هدر رفت را کاهش می دهید.

تکرار

تکرار و کاهش حجم باعث کاهش هزینه ها می شود! هرچه تعداد صفحه های آلومینیومی که به معنای واقعی کلمه یکسان هستند، قیمت شما پایین می آید. در مواردی که دسته های بسیار کمی وجود داشته باشد، یا اگر ساختمان به گونه ای ضعیف طراحی شده باشد که هر صفحه متفاوت باشد، زمان پردازش از طریق کارخانه بسیار کند است و بنابراین قیمت بالاتر خواهد بود.

هندسه

اگر صفحه آلومینیومی شما مسطح و در یک سطح است، عالی، زیبا و ساده است. اگر انحنا داشته باشند، هزینه ها بیشتر می شود. صفحه های دارای منحنی گرانترین گزینه شما هستند.

اگر شعاع به اندازه کافی بزرگ باشد، ممکن است با وجه بندی آنها کنار بیایید. این بدان معنی است که بسیاری از مقاطع مستقیم منحنی ایجاد می کنند. هرچه شعاع بزرگتر باشد کمتر متوجه آن می شوید. شعاع بیش از ۳۰ متر شما به سختی متوجه آن خواهید شد.

روکش نهایی

یکی از بزرگترین عوامل موثر بر هزینه، روکش نهایی است. لیست پرکاربردترین صفحه های آلومینیومی را به ترتیب صعودی قیمت مشاهده کنید:

روکش آلومینیومی  Mill (بدون پوشش)

پوشش پودر پلی استر استاندارد (PPC) (بیش از ۲۰۰ رنگ RAL موجود است

PPC  فلزی

PPC  Anodic

سفارش PPC رنگی

برنز / آنولوک آنودایز

آنودایز طلا

رنگ آنودایز رنگ (آبی، سبز، قرمز و غیره)

خاکستری آبی آنودایز شده

بنابراین، در پاسخ به سوال شما “هزینه روکش آلومینیوم چقدر است؟”، پاسخ ما این است که بستگی دارد!

  • نقره طبیعی آنودایز ۱۰۰ ۱۳۰ پوند در متر مربع
  • اتمام PPC آندی ۵۰/۹۰ متر مربع
  • اتمام آنودایز برنز ۱۲۰/۲۰۰ متر مربع
  • پانل های با فرم بزرگ PPC 90 50 90 / متر مربع
  • پانل های قالب کوچک PPC 140 65 140 / متر مربع
  • PPC کاملاً منحنی ۳۰۰ ۱۸۰ ۳۰۰ / متر مربع

برای طراحی نمای کامپوزیت با کارشناسان ما با شماره تماس ۰۲۱۶۵۵۰۲۰۶۰ تماس بگیرید.

با ما در تماس باشید